11 maart 2015

De rode Dubbeldekker dwars door het land!

Dinsdag 10 maart was de rode dubbeldekker van de PvdA in Groningen! Een bus vol vrijwilligers – landelijk en lokaal – kwam op bezoek in Groningen (Vinkhuizen) en ging daarna richting Hoogezand-Sappemeer om ter plekke met mensen in gesprek te kunnen gaan over het beleid, de standpunten en de koers van de PvdA.

Vinkhuizen (10.000 inwoners) is niet zomaar als locatie gekozen: er is hier is de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in wijkvernieuwing en meer groen in de wijk. Maar zorgen zijn er nog steeds, want nog altijd bestaat tachtig procent van de woningvoorraad in Vinkhuizen uit huurwoningen. Dit hoge percentage heeft een directe relatie met de de omvang van de sociale problemen in de wijk. Het aantal mensen zonder werk in Vinkhuizen-Zuid ligt ver boven het stedelijk gemiddelde, en relatief veel ouders met kinderen zijn laag opgeleid.

De PvdA heeft hart voor Vinkhuizen en komt graag langs om te praten met mensen op straat en aan huis, in winkelcentra of bij scholen. Hoe we Vinkhuizen nog beter, mooier en groener kunnen maken zodat het een fijne wijk is en blijft om in te wonen en te werken.