8 januari 2016

Nieuwe inrichting van de binnenstad

Begin 2016 stelt de gemeenteraad het definitieve plan van de Binnenstad vast. Tussen september en november 2015 zijn er inspraak reacties verzameld. De werkgroep VROEM van de PvdA presenteert een onderzoek naar de mening van verschillende gebruikers van de Binnenstad over de plannen van de gemeente. Sjak Rijploeg, de nieuwe voorzitter van het OV Consumentenplatform Groningen, geeft ook zijn mening over deze plannen.

Wanneer: Vrijdag 15 januari 2016
Plaats:      Haddingestraat 10, Groningen
Inloop:      Vanaf 16.00 uur
Start:        16.30 uur – 18.30 uur

Wat is er aan de hand?

De Binnenstad van Groningen moet aantrekkelijker worden. De plannen van de gemeente omvatten het volgende. De voetganger en fietser krijgt nog meer de ruimte. Er komen voldoende en goede stallingen in het centrum. De binnenstad wordt toegankelijker gemaakt voor minder mobiele mensen zoals ouderen, blinden, mensen die slecht ter been zijn, een vader of moeder met een kinderwagen enz.

De bus gaat nieuwe routes rijden. Er komt meer stimulering voor een gevarieerde bevolkingssamenstelling in de binnenstad. Samen met winkeliers, horeca, marktkooplieden en andere ondernemers wordt gewerkt aan een compleet aanbod van voorzieningen waar werk, studie en vrije tijd in elkaar overlopen. Er komen meer terrassen op de zon, meer groen, bankjes en speelplekken en overal toegang tot internet. De plannen klinken mooi, maar is dat wat de burger wil en moet alles zo nodig veranderen?

Kom meepraten, iedereen is welkom!

Bijdragen zijn van:

Roeland_van_der_SchaafSebastiaan_Ruddijssjakrijploegjaap-klijn

Roeland van de Schaaf, Wethouder
Sebastiaan Ruddijs, Raadslid
Sjak Rijploeg, voorzitter OV Consumentenplatform Groningen
Jaap Klijn, werkgroep VROEM en voorzitter van deze themamiddag

Voor meer informatie:
Rolf Middelberg – 06 517 900 35
Wim Wijnholts – 06 112 972 99
Martin Winter – 06 851 132 26

Klik hier om aankondigingen van themamiddagen per email te ontvangen.