1 februari 2021

Nieuwsbrief 1 februari 2021

Dit jaar start de PvdA-fractie met een nieuwsbrief voor alle leden in Groningen. Hiermee proberen wij u op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes, bijzondere verhalen en boeiende thema’s die in de Groningse politiek voorbij komen.

De nieuwsbrief zal ongeveer tweemaandelijks verschijnen. Wat u kunt verwachten? We lichten opvallende nieuwitems uit van onze social media en stellen u voor aan de mensen achter onze partij. Daarnaast zullen we ook aandacht besteden aan de komende Tweede Kamerverkiezingen en/of gaan we de diepte in met een stuk één van onze raadsleden, over onze doelen en plannen voor komende tijd.

In deze eerste editie stellen wij u nogmaals voor aan ons ombudsteam en het geweldige werk dat zij doen. Ook nemen we u mee in opvallende nieuwsitems van de afgelopen weken. Als laatste besteden we aandacht aan onze Groningse kandidaat-Kamerleden Henk Nijboer en Julian Bushoff. Kortom, genoeg om naar uit te kijken.

In 2021 staat het het PvdA Ombudsteam wederom voor je klaar. Heeft u hulp of een steun in de rug nodig? Voelt u zich onrechtvaardig behandeld door een gemeentelijke instantie of duurt uw uitkeringsaanvraag veel te lang? Voelt u zich onrechtvaardig behandeld of loopt u vast in een wirwar van regeltjes? Heeft u een probleem over uw gasrekening of over het onderhoud van uw woning met de woningbouwvereniging?

Schakel dan het PvdA Ombudsteam Groningen in!

Of u PvdA-lid bent of niet, het Ombudsteam probeert een antwoord te vinden. Met toegang tot kennis over wet- en regelgeving en het netwerk binnen de PvdA kan zij bijdragen aan de oplossing van een probleem.

Het Ombudsteam denkt met u mee, zoekt uit en verwijst door naar de juiste persoon. Als het nodig is wordt de PvdA Gemeenteraadsfractie of de Tweede Kamerfractie ingeschakeld.

Het Ombudsteam is te bereiken op 06 572 828 18 of via [email protected]

Liever langskomen? Kom dan naar het spreekuur van het Ombudsteam, wanneer de corona-maatregelen dat toelaten. Het spreekuur is elke eerste zaterdag van de maand tussen 11:00 en 13:00 aan de Haddingestraat 10 in Groningen.

Hoeveel woningen kwamen er in 2020 bij in Groningen?
Groningen blijft groeien. Bijbouwen is hard nodig om het woningtekort in de stad aan te pakken. Benieuwd hoeveel woningen erbij kwamen in 2020?

Klik op de afbeelding om het te bekijken

Schoonmakers komen in dienst van de gemeente Groningen

Gelukt! Het voorstel van PvdA-fractievoorzitter Julian Bushoff is aangenomen.
Na jaren een doorbraak. Straks horen schoonmakers gewoon weer bij de gemeente met meer loon en betere arbeidsomstandigheden.

Klik op de afbeelding om het hele artikel te lezen

Een indrukwekkend gesprek over huiselijk geweld

Op 25 november was het internationale Dag Tegen Geweld Tegen Vrouwen. Daarom ging de PvdA Groningen in gesprek over huiselijk geweld. Deze ervaringsdeskundige vertelt in een interview met raadslid Els van der Weele wat wij als PvdA Groningen kunnen doen om deze vrouwen een veilige plek te geven.

Klik hieronder op de video om deze te bekijken

Goed nieuws over de Gerrit Krolbrug en Paddepoelsterbrug!

Meerderheid Tweede Kamer is voor de motie die Partij van de Arbeid mede indiende. Minister moet alsnog een bewonersvariant in overweging nemen. Een lokale overwinning voor bewoners met inzet van ons raadslid Rik van Niejenhuis.

Klik op de afbeelding om het hele artikel te lezen

De fabriek Niemeyer dreigt na 200 jaar uit Groningen te vertrekken

De fabriek Niemeyer dreigt na 200 jaar uit Groningen en Nederland te vertrekken naar goedkopere productielocaties.
PvdA raadslid an Pieter Loopstra en fractievoorzitter Julian reageren geschokt. Het is een flinke klap voor de werknemers. Gelukkig hebben de ondernemingsraad en vakbonden de strijd nog niet opgegeven. Zet hem op!

Bekijk hier de reactie van fractievoorzitter Julian Bushoff

Noordelijke campagneaftrap

Het nieuwe jaar is net begonnen en dat was voor de PvdA een lastig en roerig begin. Inmiddels is het verkiezingsprogramma- en de kandidatenlijst vastgesteld. Met Henk Nijboer -huidig kamerlid- op nummer 3 en Julian Bushoff –onze fractievoorzitter- op nummer 13 is Groningen goed vertegenwoordigd. De campagne kan los.

Om deze campagne goed te beginnen vindt op 6 februari 2021 van 14:30-16:30 de Noordelijke campagneaftrap plaats!

Met z’n allen gaan wij de aankomende tijd strijden voor een eerlijke toekomst, maar natuurlijk ook voor onze Groningse kandidaten. Tijdens deze online aftrap zullen de Noordelijke kandidaten, waaronder dus onze Groningse toppers, Henk en Julian in gesprek gaan over hun plannen, er is tijd voor muziek, maar ook de partijvoorzitter, onze lijsttrekker Lilianne Ploumen en anderen zullen (digitaal) aanschuiven.

Sluit op 6 februari  2021 van 14:30 tot 16:30 ook aan bij deze online aftrap. Laten we met z’n allen een prachtige campagnetijd inluiden! Klik op de afbeelding onderaan voor meer info en zet jezelf op ‘gaan’.

De komende tijd blijven we in de Groningse politiek doen wat we altijd doen; knokken voor onze sociaaldemocratische idealen en gaan we samen met de kandidaten en hopelijk vele vrijwilligers ervoor zorgen dat de PvdA in Groningen op 17 maart de grootste wordt zodat we kunnen bouwen aan een eerlijker en fatsoenlijker Nederland.

Meedoen? Mail naar [email protected]
Aanmelden voor de online aftrap? Klik op de afbeelding hieronder

Nieuwsbrief

Geen lid van de PvdA afdeling Groningen en toch op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

En volg ons op onze socials

Waar ben je naar op zoek?