22 juli 2022

Nieuwsbrief juli 2022

🌹Onze zomernieuwsbrief

🌹 PvdA-fractie zoekt nieuwe contentmaker / communicatiemedewerker

Met veel plezier heeft Björn de afgelopen 2 jaar zich ingezet als communicatiemedewerker bij de PvdA-fractie. Word jij zijn nieuwe opvolger die zijn / haar creativiteit en strategische vaardigheden gaat uitleven in de PR voor de PvdA Groningen? Dan is deze baan iets voor jou! Bekijk de hele vacature door op de onderstaande afbeelding te klikken 👇

Leuke vacature, maar niks voor jou? We kunnen jouw hulp goed gebruiken. Help mee door onze vacature te delen op jouw social media en via WhatsApp te sturen naar mensen die wellicht interesse hebben. Zo gebruiken we samen ons netwerk om de beste kandidaat te vinden. Hieronder vind je de links om te delen:

👉 Linkedin
👉 Twitter
👉 Instagram
👉 Facebook
👉 WhatsApp

De hele vacature vind je door de klikken op de onderstaande afbeelding.

🌹 Buurtactie De Wijert

Een mooi buurtgesprek in De Wijert!

Afgelopen week gingen onze PvdA-raadsleden en vrijwilligers in gesprek met buurtbewoners van De Wijert over de stijgende energiekosten.

Bedankt voor de goede gesprekken en belangrijke input. Na de vakantie gaan we hier verder mee aan de slag!

Woon jij in De Wijert? Vul onze vragenlijst in en vind handige links om jouw energierekening te verlagen. Ook vind je een gratis energiecoach, cadeaubon en energietoeslag waar je mogelijk recht op hebt.
👉 https://groningen.pvda.nl/buurtonderzoek

🌹 Nieuws uit Groningen

Boete voor huizenbeleggers die regels overtreden
Motie aangenomen! Op initiatief van PvdA-fractievoorzitter Julian Bushoff komt er een boete voor verhuurders die woningen opkopen en illegaal verhuren. Zo voorkomen we dat woningzoekenden en huurders de dupe zijn van huizenbeleggers die nu de regels overtreden.

Lees verder door op de onderstaande afbeelding te klikken👇

Invoering erfpacht en oprichting publiek woonbedrijf
Het initiatiefvoorstel van PvdA-fractievoorzitter Julian Bushoff is aangenomen!
Groningen gaat erfpacht herinvoeren, een publiek woonbedrijf oprichten en 100 miljoen extra investeren voor meer betaalbare woningen.

Met meer publieke regie gaan we van woningmarkt naar volkshuisvesting.

Bekijk de video hier 👇

Gratis menstruatieproducten
1 op de 10 meisjes en vrouwen hebben moeite met het betalen van hun menstruatieproducten.

Op initiatief van PvdA-raadslid Els van der Weele vroegen meerdere partijen daarom aan de gemeente om met een plan te komen. Deze motie werd bijna unaniem aangenomen! We willen gratis maandverband en tampons in gemeentelijke gebouwen.

En tot die tijd regelen de Groningse partijen het zelf.

Lees verder👇

Ons coalitieakkoord voor Groningen
Na 2 maanden onderhandelen, presenteerden GroenLinks, PvdA, SP, Partij voor de Dieren en ChristenUnie vol trots het nieuwe coalitieakkoord voor Groningen. Het akkoord moet een antwoord bieden op de tweedeling in Groningen. We zetten in op wat echt van waarde is: meer bestaanszekerheid en gelijke kansen voor iedereen.

Bekijk hier de inbreng van PvdA-fractievoorzitter Julian Bushoff tijdens het debat over het coalitieakkoord 👇

Installatie wethouders, raadsleden en woordvoerder
Afgelopen maand zijn Carine Bloemhoff en Rik van Niejenhuis officieel benoemd als onze nieuwe wethouders.

Ook zijn Rita Pestman en Irene Huitema geïnstalleerd als gemeenteraadsleden en Rico Tjepkema als woordvoerder. Samen met de rest van de fractie gaan zij zich de komende 4 jaar inzetten voor Groningen.🌹

🎉Van harte gefeliciteerd!

🌹 Onze evenementen na de vakantie

☀️ Opening politiek seizoen
Na de vakantie beginnen we goed met alle Groningse PvdA’ers. We trappen af met een borrel in Marenland, Winsum, samen met alle Groningse PvdA-afdelingen en het Gewest.

We gaan er een mooie start van maken met onze leden, vrijwilligers, raadsleden en wethouders. Samen maken we dit jaar het verschil! 🌹✊

Meld je hier aan👇

🌹🌱LinksLab – Wonen is een recht!

LinksLab, een RoodGroen samenwerkingsverband, organiseert haar eerste bijeenkomst:

WONEN IS EEN RECHT!
30 September, 20.00 uur, PvdA-pand
Haddingestraat 10, Groningen

Gratis toegang. Iedereen van harte welkom!

Klik op de afbeelding voor meer informatie 👇

☀️ Fijne zomer!

De zomer is begonnen. Dat betekent een einde van een mooi politiek seizoen met een goede verkiezingsuitslag en prachtig coalitieakkoord. Eind augustus gaat het nieuwe politieke seizoen weer van start en zullen wij ons verder inzetten voor een sociaal en duurzaam Groningen met gelijke kansen voor iedereen.🌹

Wij wensen iedereen alvast een fijne vakantie en graag tot na de zomer! 😎