PvdA steunt burgerinitiatief voor hondenspeelplaats in Ten Boer

7 december 2021

In Ten Boer is een mooi burgerinitiatief ontstaan. Inwoners hebben het plan om een leeg grasveld om te toveren tot een levendige hondenspeelplaats. PvdA raadslid Jan Pieter Loopstra is enthousiast en vraagt deze week toestemming en ondersteuning van de gemeente om het plan te realiseren.

Het gaat om het veldje van ongeveer vijfendertig vierkante meter naast een kinderspeelplaats. Het ligt vlakbij het Koopmansplein op de hoek van de Marskramer in Ten Boer. “Het is nu nog een leeg veld, maar als het aan de initiatiefnemers ligt wordt dit straks een veilige losloopplek voor honden en tegelijkertijd een mooie ontmoetingsplaats voor honden en hun baasjes. Dat maakt dit veldje een waardevolle voorziening voor de wijk en een leuke nieuwe plek waar mensen uit de buurt elkaar tegen kunnen komen. Dat plan steunen wij graag als PvdA”, zegt Loopstra.

Naast toestemming van de gemeente, geeft Loopstra aan dat er basisvoorzieningen nodig zijn zoals hekwerk, bestrating bij de ingang, een paar bankjes, een prullenbak en misschien een lantaarnpaal. Dat zijn allemaal redelijke eisen vindt het PvdA raadslid.

Deze woensdag vraagt Loopstra daarom aan het Groningse gemeentebestuur om in gesprek te gaan met de initiatiefnemers uit Ten Boer en hen te ondersteunen om het lege grasveld in de wijk straks te veranderen in een mooie nieuwe speelplek voor hun trouwe viervoeters.