RoodGroen Groningen

3 juni 2022

Ook in Groningen – gemeente en provincie – wordt gewerkt aan de RoodGroene samenwerking. Op initiatief van Wim Boerkamp (GL) en Hans Harbers (PvdA), beide ondertekenaars van het RoodGroene manifest (zie www.roodgroenetoekomst.nl), zijn op gemeentelijk niveau verkennende besprekingen gevoerd tussen de afdelingsvoorzitters, fractievoorzitters en lijsttrekkers van beide partijen. Resultaat: voorlopig zal langs twee lijnen verder worden gewerkt aan de versterking van het links-progressieve geluid.

1. De oprichting van LinksLab, voor de inhoudelijke verdieping van actuele thema’s middels gemeenschappelijke debatten, lezingen, symposia. Een aantal enthousiastelingen uit beide partijen zijn al bereid gevonden in de redactie plaats te nemen. Zij zullen hier nader vorm en inhoud aan geven.
  2. Het verder stuctureren en versterken van de samenwerking tussen beide gemeenteraadsfracties.

Zelfde verkennende gesprekken over RG samenwerking zullen ook gevoerd worden op provinciaal niveau. Dat met het oog op de provinciale verkiezingen volgend jaar en lopende discussies over de vorming van een gezamenlijke fractie in de Eerste Kamer.

Hans Harbers

Waar ben je naar op zoek?