16 september 2022

Stop energiearmoede

Help mee!
Veel mensen in Groningen kunnen moeilijk rondkomen door de torenhoge energierekening. Dat moet anders! Daarom willen we van jou weten waar jij tegenaan loopt. Met jouw antwoorden gaan wij aan de slag om Groningers verder te helpen. Klik hier👇

Teken de landelijke petitie
Als we niets doen groeien 300.000 kinderen in armoede op. Het kabinet wil vooral vanaf volgend jaar mensen gaan helpen. Maar de duurste maanden komen er NU al aan en er moet NU wat gebeuren. Daarom roepen wij het kabinet samen met GroenLinks op: kom met een prijsplafond energie. Een maximumprijs voor de energierekening. Zo geven we mensen voor langere tijd zekerheid en zorgen we ervoor dat niemand deze winter in de kou komt te zitten. Goed idee? Teken de petitie.

Wat doet de gemeente nu al?

Energietoeslag
Als laatste wordt er vanuit het Rijk een energietoeslag beschikbaar gesteld voor huishoudens met een laag inkomen. Deze energietoeslag kan u aanvragen vanaf 1 juni 2022. Om te kijken of uw huishouden hier recht op heeft kan via de onderstaande link👇

Energiecoach
Ook kunt u als huurder zelf al enkele stappen ondernemen om de energiekosten iets te verlagen.
Grunniger Power kan u helpen om uw huis te verduurzamen, ook voor gratis advies. Via onderstaande link kunt u bij Grunniger Power een afspraak maken met een energiecoach, die langs komt en meekijkt hoe u geld kunt besparen op de energierekening. Samen stellen jullie een energiebox t.w.v. €50,- op maat samen. Klink op de knop hieronder voor een afspraak👇

Cadeaubon
Verder wordt er vanuit het Regionaal Energieloket gratis cadeaubonnen voor energiebesparende producten beschikbaar gesteld t.w.v. €50,-. Om te kijken of u hier aanspraak op kan maken doet u via de volgende link 👇

Ombudsteam