20 maart 2016

Tot aan de eerste ALV

De eerste drie maanden als voorzitter van de afdeling Groningen is een feit. Wat is er veel gebeurd. Kennismaking met de vele vrijwilligers en partijgenoten die elke week bezig zijn om onze partij op een goede manier te promoten. Een mooie fractie die de afgelopen tijd wat wijzigingen heeft gehad. Enerzijds door het zwangerschapsverlof van onze fractievoorzitter Carine Bloemhoff en anderzijds het definitief afscheid van Bea Enting. Simone Brouwer en Krista Boogaard (tijdelijk) zijn hiervoor in de plaats gekomen. Hen wens ik veel succes.

In februari ben ik op bezoek geweest bij het Ombudsteam van de PvdA. Dit team is met veel enthousiasme aan de slag om mensen die zich onrechtvaardig behandeld voelen te helpen. Met de verschillende expertise binnen het team is er veel mogelijk. Ga zo door! Elke vrijdagmiddag ben ik in principe in ons Pand. Zo ook de Pandgroep. De Pandgroep is een groep, vooral mannen, die veel campagne activiteiten onderneemt. Denk hierbij aan de themamiddagen op vrijdag, maar ook het flyeren voor de fractie, een week voor de “fractie in de wijk”. Een enthousiaste groep met veel drive.

Dit zijn slechts twee voorbeelden van werkgroepen die binnen onze afdeling actief zijn. De komende maanden zullen wij vanuit het bestuur ook alle andere werkgroepen bezoeken. Het is belangrijk om daarmee een goede verbinding te hebben.

De laatste drie maanden stond in het teken van het nemen van afscheid. Een viertal bestuursleden hebben afscheid genomen van het afdelingsbestuur. We zijn dan ook blij dat we tijdens de laatste ALV nieuwe bestuursleden hebben kunnen vinden. Zij zullen zich in de volgende Binding aan jullie voorstellen.

Ik wil in ieder geval de nieuwe bestuursleden Joanne, Rik, Mohn, Brenda en Hanneke alle succes wensen. We gaan voor een mooie samenwerking binnen het bestuur en nog belangrijker, een goede samenwerking binnen de afdeling Groningen.

Pascal Roemers
Voorzitter afdeling Groningen