26 mei 2015

Wijkfractie Oosterpoort, de Linie en de Meeuwen

De fractievergadering in de wijk vond deze maand op 11 mei jl. plaats in het mooie en levendige Poortershoes. De buurten ontmoeten elkaar regelmatig in het tweemaandelijkse buurtoverleg en kennen elkaar daarom goed. Vanavond schoven ook andere betrokken buurtbewoners aan, o.a. uit het bewonersplatform Stoker en Brander. Ook zij brachten hun vragen en opmerkingen in.

Het onderhoud van de wijk wordt zoals in alle bezochte wijken heel belangrijk gevonden. In de buurten van vanavond hebben ze te weinig prullenbakken waardoor veel troep op straat belandt. Ook blijft rondom de Euroborg de rommel na een wedstrijd het hele weekend liggen, waardoor het zich door de wijk verspreidt. De aanleg van de ringweg heeft de aandacht en de PvdA fractie benadrukt het zeer van belang te vinden dat de kwaliteit van de lucht rond de deksels goed blijft.

De problemen van een van de aanwezigen met het Zorgloket zijn door de fractie aan de wethouder gemeld en dit heeft geresulteerd in een snelle afspraak voor betrokkene. Voor een aantal andere vragen worden de antwoorden opgezocht of actie ondernomen. Het verslag is naar de aanwezigen gestuurd en de fractie hoopt dat deze mooie buurten ons weten te vinden na weer een geslaagde fractieavond in de wijk!

Waar ben je naar op zoek?