PvdA. Uit liefde voor Groningen

PvdA. Uit liefde voor Groningen

Groningen. Voor ons de mooiste stad van het land. Knus, gezellig en altijd wat te doen. Met sport en cultuur voor jong en oud. De rust en de ruimte in de dorpen. Het Groninger land en de natuur die we zo koesteren. Een sociale gemeente waar iedereen zich al snel thuis voelt.

Wij willen dat Groningen een fijne, sociale plek blijft. Ook voor de mensen die het moeilijk hebben. Daarom willen we meer betaalbare woningen bouwen. Steun voor inwoners met aardbevingsschade. Een baan voor iedereen die nu nog langs de kant staat. Liefdevolle zorg voor wie dat nodig heeft. Goed onderwijs voor al onze kinderen. En meer aandacht voor groen in de buurt en de bescherming van onze planeet. Daar zetten wij ons voor in. Als wethouder, als raadslid en als vrijwilliger. Doe met ons mee, want samen kunnen we nog veel meer bereiken. Voor de mensen in de dorpen en in de Stad. Zodat iedereen zich thuis voelt in onze prachtige gemeente.

Stem daarom 14, 15 en 16 maart PvdA. Uit liefde voor Groningen.

Meer weten?

Bekijk ook ons volledige verkiezingsprogramma or check our English page.

En heb je nou vragen of wil je het gesprek met ons aangaan? Neem dan gerust contact met ons op!

Onze plannen voor:

Wonen

Een dak boven je hoofd staat aan de basis van je bestaan. Iedereen heeft een huis nodig om in te wonen, niemand 560 om mee te speculeren. De PvdA legt

Werk

Werk en een inkomen zorgt voor bestaanszekerheid, maar werk is zoveel meer dan dat. Het zorgt ervoor dat je meedoet, geeft een gevoel van zelfstandigheid en biedt kansen jezelf te

Onderwijs en kansengelijkheid

Ieder kind heeft recht op het beste onderwijs en gelijke kansen. Dat vormt de basis voor een goed en gelukkig leven. De PvdA wil kansenongelijkheid aanpakken. Daarom investeren we in

Inkomen en armoede

Iedereen heeft recht op een fijn bestaan, maar te veel Groningers leven in armoede. Voor de PvdA is het daarom enorm belangrijk om in te zetten op bestaanszekerheid met voldoende

Duurzaamheid

De PvdA wil ervoor zorgen dat Groningen in 2035 klimaatneutraal is. De grote uitdaging van de energietransitie doen we samen. Wij vinden dat iedereen mee moet kunnen doen en willen

Zorg en welzijn