4 november 2016

Conferentie tegen Kinderarmoede

PvdA Groningen organiseert conferentie tegen Kinderarmoede

Hoe pakt het Groninger armoedebeleid in de praktijk uit? En waar moet nog wat extra’s gebeuren? Daarover gaat de PvdA-conferentie tegen kinderarmoede, die vrijdag 18 november in Stad wordt gehouden. Als u geïnteresseerd bent en ideeën hebt, kunt u hierover contact opnemen met de PvdA-fractie: [email protected]

Ieder kind heeft recht op gelijke ontwikkelkansen. Maar dat is helaas niet de praktijk. In Groningen groeit 1 op de 5 kinderen op in armoede. Dit betekent dat er thuis geen geld is voor schoolreisjes, muziekles en verjaardagsfeestjes. Deze achterstelling gaat vaak van generatie op generatie. Dat moet anders. Wij willen doorbreken dat kinderen door financiële uitsluiting op achterstand komen en blijven.

De PvdA wil tot een landelijk dekkende regeling te komen, specifiek gelabeld voor kinderarmoede. Hiervoor is 85 miljoen beschikbaar voor gemeenten. Groningen is één van de pilotgemeenten. In onze stad kennen we het kindpakket om te zorgen dat kinderen wel kunnen meedoen met sport, muziekles en op school. PvdA-fractievoorzitter Carine Bloemhoff en Tweede Kamerlid Tjeerd van Dekken nodigen maatschappelijke organisaties en belanghebbenden uit om mee te denken hoe wij het geld in Groningen zo kunnen inzetten dat alle kinderen bereikt worden en volop kunnen meedoen!

Wij doen dit dus niet alleen, maar samen met de mensen in de praktijk, scholen, welzijnsorganisaties, sportverenigingen en woningbouwcorporaties. Behalve raadsleden van de PvdA Groningen en andere organisaties actief op het gebied van kinderarmoede, zullen ook Kamerleden van de PvdA en beleidsmedewerkers aanwezig zijn.

Meer info? [email protected] of [email protected]