LinksLab: Nut en onnut van Groningen Airport Eelde

8 januari 2024

Over de toekomst van Groningen Airport Eelde lopen de standpunten sterk uiteen – ook tussen PvdA en GroenLinks, zo blijkt uit hun provinciale verkiezingsprogramma’s in zowel Groningen als Drenthe.

In deze LinksLab willen we die verschillen ontleden en een poging wagen ze te overbruggen. Op grond van welke argumenten komt men tot die standpunten? Wat telt daarbij zwaar of minder zwaar – economie en werkgelegenheid, natuur en milieu, gezondheid en geluidsoverlast, mobiliteit en bereikbaarheid, ruimtelijke ordening? En hoe zulke overwegingen te combineren tot een gemeenschappelijk RoodGroen standpunt?

Daarover spreken we met de GL- en PvdA-woordvoerders op dit dossier in de Provinciale Staten van Groningen en Drenthe: Richart Joling (PvdA PS-Gr), Hendri Meendering (GL PS-Gr), Hendrikus Loof (PvdA PS-Dr), en Ewoud Bos (GL PS-Dr).

Tevens schuift aan Felix Pot, onderzoeker aan de RuG inzake de economische (meer)waarde van regionale vliegvelden.

Vrijdag 19 januari
Inloop 19.00 uur – aanvang 19.30