12 oktober 2016

PvdA organiseert Binnenstadsgesprek voor bewoners

De PvdA-fractie van Groningen organiseert op maandag 24 oktober het Binnenstadsgesprek. De partij praat dan met bewoners, bedrijven en instellingen over hun ideeën en wensen voor een leefbare Binnenstad.

Groningen heeft een prachtig centrum, dat veel bezoekers trekt, maar waar ook veel mensen wonen en werken. Zij zijn gebaat bij een leefbare en veilige buurt. Daar gaat het Binnenstadsgesprek over. Hoe houden we samen onze mooie Binnenstad leefbaar? Bewoners kunnen zelf onderwerpen aandragen.

De zaterdag vóór het Binnenstadgesprek, 22 oktober, is de PvdA ook al actief in het centrum. Alle PvdA-leden die in de Binnenstad wonen worden dan uitgenodigd in het PvdA Pand aan de Haddingestraat. Zij kunnen dan met fractie- en bestuursleden in gesprek over onder meer hun ideeën, wensen en zorgen voor de buurt.

Verder houdt het PvdA Ombudsteam die ochtend weer open huis. Het PvdA Ombudsteam helpt Stadjers uit alle wijken met problemen in hun persoonlijke situatie. Denk problemen bij aanvraag van Wmo-hulp of bijstand. Of aan woonoverlast. Ons Ombudsteam ondersteunt en wijst de weg in het woud van organisaties.

De PvdA vindt het belangrijk om voortdurend in contact te blijven met inwoners en maatschappelijke organisaties in de wijken en dorpen. Daarom verruilt de fractie regelmatig het Stadhuis voor bijeenkomsten in de buurten.

Binnenstadsgesprek
Maandag 24 oktober, 20 uur