25 november 2016

Vinkhuizers praten met PvdA

Hoe houden we Vinkhuizen leefbaar? Daarover spraken bewoners en maatschappelijke wijkinstellingen afgelopen maandag met de PvdA-fractie van Groningen.

Tijdens het Vinkhuizengesprek kwamen de volgende onderwerpen aan bod: groenonderhoud (zoals hoge bomen die licht in woningen ontnemen), verlichting op parkeerplaatsen, grofvuil, zwerfvuil, hoge woonkosten minima, onderhoudsstaat huurwoningen en overlast.

Overlast aanpakken!
Verschillende bewoners gingen aan het eind van de avond in gesprek met aanwezige maatschappelijke instanties, zoals het Buurtpreventieteam, om snel tot oplossingen te kunnen komen. Met andere punten gaat de PvdA-fractie de komende tijd aan de slag. Onder andere met de signalen over hardnekkige overlast in sommige delen van de wijk. De raadsleden koppelen de resultaten van hun activiteiten terug aan de bewoners.

Daarnaast was het PvdA Groningen Ombudsteam aanwezig om wijkbewoners met problemen in hun persoonlijke situatie verder te helpen.

Andere ideeën?
Vinkhuizers die afgelopen maandag niet konden komen, maar wel een idee, wens of zorg over de wijk hebben, kunnen alsnog met de PvdA contact opnemen, via [email protected].