PvdA raadsleden gezocht! Maak jij Grunn nog mooier en socialer?

Wij zijn op zoek naar de allerbeste PvdA-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022! Woon jij in Groningen, heb jij een hart voor de stad en onze dorpen en zou jij niets liever willen dan Grunn een stukje socialer en mooier maken?  Tot 15 september 2021 kan jij je aanmelden als kandidaat-raadslid voor de periode 2022-2026. Interesse? Hier vind je meer info over de aanmelding, eisen, informatieavond en meer.

Profiel
De kandidatenlijst van de PvdA Groningen voor de periode 2022-2026 zal bestaan uit Groningers, of ze nu echte stadjers zijn, trotse bewoners zijn van onze omliggende dorpen, of nieuw zijn in onze gemeente. We zoeken een diversiteit aan mensen uit alle lagen van de samenleving. Iedereen is welkom. Mensen met verschillende culturele achtergronden, leeftijd en gender, van alle dorpen en wijken van onze mooie gemeente.

Wat zij gemeen hebben? Een sterk sociaaldemocratisch kompas. Ze zijn trots op Groningen, maar zien ook waar nog kansen liggen, waar problemen aangepakt moeten worden en bovendien hebben zij oog voor alle mensen in onze gemeente. De PvdA Groningen wil kandidaten met karakter, personen die in de samenleving staan en bruggen kunnen slaan met de inwoners. Dit doe je door kennis, kunde, nieuwsgierigheid en empathie. Mensen die zowel het politieke spel (willen) beheersen, maar ook het inhoudelijke papierwerk niet schuwen. Dit vergt tijd (20 uur per week) en discipline (maandag fractieoverleg en woensdag raad). De PvdA zoekt topkandidaten die kunnen samenwerken en een gezonde dosis humor hebben.

Aanmelding voor 15 september 2021
Herken jij jezelf in de hierboven beschreven profielschets of video? Zie jij in jezelf de sociaaldemocraat van de 21ste eeuw? En woon jij op 16 maart 2022 in de gemeente Groningen? Stuur dan voor 15 september 2021 een motivatiebrief met je cv naar de kandidaatstellingscommissie via e-mailadres [email protected]
De volledige vacaturetekst met profiel, eisen en aanmeldingsprocedure bekijk je via deze link: Profielschets Gemeenteraadslid PvdA Groningen

Vragen?