Samenwerking Groenlinks – gemeenteraadsverkiezingen 2026

Halverwege de huidige raadsperiode moeten we na gaan denken over de komende raadsperiode en dus ook de verkiezingen die daarvoor plaats gaan vinden. Deze verkiezingen zullen zijn in maart van 2026 plaatsvinden. Een belangrijke vraag is of en in welke mate we tijdens deze verkiezingen samen optrekken met Groenlinks. De ALV van 15 februari heeft een commissie in het leven geroepen die onderzoek gaat doen naar de manieren van samenwerken zodat het voor de leden van de afdeling mogelijk wordt een afgewogen keuze te maken.

Lees hier het volledige procesvoorstel dat is aangenomen door de ALV.

Hoe kun je meedenken?

Kom naar 1 van onze ledengesprekken

We organiseren in het voorjaar 2 ledengesprekken over de samenwerking. Tijdens deze ledengesprekken zullen we discussiëren over verschillende stellingen en proberen we zoveel mogelijk leden aan het woord te laten.

Schrijf ons een mail of een brief

Wij zijn vooral op zoek naar nieuwe inzichten en meningen. We nemen nog geen beslissing over wel of niet samenwerken, dat gebeurt pas eind 2024. Wilt u uw visie met ons delen stuur ons dan een mail naar [email protected] of stuur een brief naar Ons pand, Haddingestraat 10, 9711KD Groningen tav de verkenningscommissie.

Belangrijke data

Dinsdag 9 april – ledengesprek

Dinsdag 14 mei – ledengesprek

13 juni – ALV, tijdens deze ALV beslissen we welke varianten we verder gaan onderzoeken.

Voor dubbelleden

We hebben op het moment heel veel dubbelleden. Wij willen deze dubbelleden vragen om mee te praten bij 1 partij, Groenlinks of de PvdA en niet bij beide partijen. Wij kunnen dit niet voorkomen, maar wij vinden dat elke mening even belangrijk is en niet één mening dubbel moet meetellen. Wij hopen op jullie medewerking en begrip.