Vacature Contentmaker/ Communicatiemedewerker (m/v/x)

11 juli 2022

Ben jij een communicatieve duizendpoot? Ben jij goed in content maken? En wil jij je creativiteit en strategische vaardigheden helemaal uitleven in communicatie voor de PvdA Groningen? Dan is deze baan echt iets voor jou!

20 uur per week, salaris passend bij de functie

Jij!
Als contentmaker en communicatiemedewerker voor de PvdA-fractie Groningen, vertaal jij onze visie, plannen en acties naar creatieve content voor onze social media en website. Je adviseert onze raadsleden over de communicatiestrategie, schrijft persberichten, beheert onze website en sociale kanalen, ontwerpt drukwerk en maakt bovendien mooie video’s. Door jouw creatieve ideeën, vlotte pen en scherpe oog voor beeld, zet jij het belangrijke werk van de PvdA Groningen nog beter op de kaart.

Hier kom je terecht
Je gaat werken met een jong, dynamisch team bestaande uit zes raadsleden, één woordvoerder en twee wethouders. Daarnaast werk je regelmatig samen met enthousiaste vrijwilligers binnen onze vereniging. We bieden een vaste werkplek op Ons Pand naast de Vismarkt, een werkplek op ons vernieuwde stadhuis aan de Grote Markt én mag daarnaast ook thuiswerken. Je krijgt veel ruimte en vertrouwen in de invulling van je werk, maar bent ook flexibel om bijvoorbeeld op maandagavonden bij de fractievergadering aanwezig te zijn en tijdens debatten die soms op de woensdagavond plaatsvinden.

Over de PvdA Groningen
De PvdA Groningen zet zich in voor een sociale gemeente, waarin iedereen een gelijke kans krijgt. Ook de mensen die het moeilijk hebben. Daarom willen we meer betaalbare woningen bouwen. Een baan voor iedereen die nu nog langs de kant staat. Liefdevolle zorg voor wie dat nodig heeft. Goed onderwijs voor al onze kinderen. En meer aandacht voor groen in de buurt en de bescherming van onze planeet. Daar zetten wij ons voor in. Als raadslid, wethouder en vrijwilliger.

Wij bieden:

• Een uitdagende en flexibele baan van 20 uur pw;
  • Een bij de functie passend salaris;
  • Een aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een vaste baan;
  • Thuiswerken en werken op een centrale plek midden in onze mooie stad;
  • Een superleuk en jong team in het hart van de politieke besluitvorming;
  • Goed materiaal om mee te werken: topcomputer, werktelefoon, professionele programma’s en een goede camera;
  • Goede secundaire voorwaarden, met onder meer mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door professionele trainingen en cursussen.

Jouw werkzaamheden:

• Je denkt mee en adviseert de fractieleden over de te voeren communicatiestrategie;
  • Je verzorgt alle pr van de fractie: sociale media, persberichten, website, nieuwsbrief, drukwerk;
  • Je vertaalt complexe politieke boodschappen naar begrijpelijk(e) taal en beeld;
  • Je maakt flyers, posters en ander drukwerk op en gereed voor de drukker;
  • Je bewerkt beelden en maakt video’s voor sociale media (FB, Insta, Tw);
  • Je adverteert op sociale media;
  • Je werkt volgens de PvdA-huisstijl.

De functie-eisen:

• Je hart zit links en klopt dus links: je onderschrijft het PvdA-gedachtegoed;
  • Je woont in Groningen of hebt affiniteit met Stad en Ommeland;
  • Je bent beschikbaar op maandag (ook ‘s avonds tijdens de fractievergadering), liefst op dinsdag en in ieder geval op de (politieke) woensdag;
  • Je kunt werken met ontwerpprogramma’s zoals bijvoorbeeld Canva, Indesign, Illustrator of Photoshop.
  • Je kunt filmen en werken met Adobe Première of vergelijkbare video-editing software
  • Je kan werken met complexe onderwerpen en vraagstukken en hebt een werk- en denkniveau dat daarbij past;
  • Je hebt ervaring met het beheren van sociale media
  • Je kunt uitmuntend schrijven;
  • Je kunt werken met WordPress;
  • Je hebt gevoel voor en kennis van politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent enthousiast en kunt met kennis van zaken overtuigen;

Solliciteer!
Herken jij jezelf hierin? Mail dan je motivatiebrief en cv voor 1 Augustus naar [email protected] met als onderwerp ‘Sollicitatie communicatiemedewerker’. Heb je vragen over de vacature? Mail of bel met onze fractievoorzitter Julian Bushoff: [email protected], 06-36 44 04 36.

Voldoe je niet aan alle eisen, maar denk je ons toch te kunnen overtuigen dat jij de juiste kandidaat bent? Schroom niet en stuur ons jouw brief!

Leuke vacature, maar niks voor jou?
Maak je vrienden en vriendinnen blij en deel dit bericht!