11 januari 2021

Nieuwsbrief juli 2021

De zomer staat voor de deur. Een periode om even tot rust te komen, maar ook om alvast vooruit te blikken op een spannend nieuw politiek seizoen en bovendien de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Nu er gelukkig weer meer mogelijk is met corona, willen we graag deze kans aangrijpen om onze leden weer fysiek te ontmoeten. Op 3 september willen we daarom de opening van het politieke seizoen weer als vanouds vieren met een leuk programma met iets te eten erbij. Dus houd 3 september van 16:00 tot 19:00 uur alvast vrij!

We beginnen deze nieuwsbrief met een speciale oproep voor iedereen die zelf het verschil in Groningen wil maken. De PvdA Groningen zoekt namelijk nieuwe raadsleden.

Natuurlijk delen we ook de laatste nieuwtjes uit onze mooie gemeente Groningen in deze nieuwsbrief. Zo hebben we weer een bijzondere selectie gemaakt van nieuwsitems en video’s van onze socials. Verder lezen of kijken? Klik dan op de afbeelding onder het bericht.

Als laatste eindigen we deze nieuwsbrief met een vacature voor penningmeester bij ons afdelingsbestuur.

Namens het bestuur, de fractie en wethouders wensen we iedereen alvast een hele fijne zomer toe. We zien jullie graag weer terug in september!

PvdA raadslid iets voor jou?

De PvdA Groningen zoekt nieuwe raadsleden. Woon jij in onze mooie gemeente, heb jij een hart voor Groningen en zou jij niets liever willen dan Grunn socialer en mooier maken? Tot 1 september 2021 kan jij je aanmelden als kandidaat-raadslid voor 2022-2026.

Heb jij interesse, of ken je iemand die deze functie op het lijf geschreven is? Klik dan op de onderstaande afbeelding voor meer info

Nieuws uit Groningen

Gelijke kansen voor alle Groningers! Dit zijn de concrete voorstellen van fractievoorzitter Julian Bushoff tijdens het debat over de toekomst van Groningen:
Extra handhaving om huizenbeleggers en huisjesmelkers aan te pakken
Een impuls voor buurtwerk in onze wijken en dorpen
Ruimer begroten, meer geld voor kansengelijkheid en bestaanszekerheid

Klik of de afbeelding om de video te bekijken en knop eronder om het bijpassende artikel te lezen

Havenkwartier Groningen
Een levendige haven met woonschepen, cultuur en drijvende horeca. Dat voorstel voor de Deense haven is aangenomen in de raad. De PvdA, GroenLinks Groningen en andere partijen willen hiermee de haven omtoveren tot een unieke plek vol bedrijvigheid en nieuwe kansen voor wonen.

Klik op de afbeelding om verder te lezen

Betaalbare plekken voor kunstenaars
Zorg dat kunstenaars genoeg betaalbare werkplekken houden in Groningen. Dat is was de oproep van PvdA raadslid Diederik van der Meide voor het gemeentebestuur.

Dag van de schoonmaker
Het was de Dag van de Schoonmaker! In Groningen waarderen we hun belangrijke werk door ze in gemeentelijke dienst te nemen met meer loon en betere arbeidsvoorwaarden. En met dat initiatief van PvdA fractieleider Julian Bushoff zetten we deze zomer al belangrijke stappen.

Abortus is een grondrecht!
GOED NIEUWS! Vrouwen mogen niet langer lastig gevallen worden bij de abortuskliniek Groningen. Het zelfbeschikkingsrecht, ongehinderd naar een abortuskliniek kunnen, is een grondrecht.Én ja, demonstreren is dat ook. Maar vanaf nu mag dat alleen op afstand van de abortuskliniek.

Klik op de afbeelding om verder te lezen

Geen uitkeringen stopzetten
“Voorkom dat psychiatrische patiënten door een (gedwongen) opname hun uitkering verliezen en in de schulden terecht komen”. Dat is de oproep van PvdA raadslid Jan Pieter Loopstra voor het gemeentebestuur in Groningen.

1000 Banen!
Gelukt We vieren de 1000ste deelnemer van het 1000-banenplan. PvdA wethouder Carine Bloemhoff is trots op het initiatief van voormalig minister Lodewijk Asscher dat zoveel mensen zoveel vakmensen opgeleid heeft in het aardbevingsgebied. ‘Maar we gaan verder!’

Klik op de afbeelding om de video te bekijken

Suikerzijde
Yes! 5000 nieuwe woningen.Stadsdeel Suikerzijde is een feit. Groningen krijgt een prachtige nieuwe wijk met veel betaalbare woningen, natuur, creatieve plekken, onderwijs en werkgelegenheid.

Bekijk de impressie door op de afbeelding te klikken

PvdA
 wil voorrang voor zon-op-dak in Groningen
Voorstel aangenomen! Zon op dak voor zon op land. PvdA raadslid Krista Boogaard wil voorkomen dat ‘zon-op-dak’-projecten van inwoners uitgesteld worden door een mogelijk tekort op het stroomnetwerk als gevolg van grootschalige zonneparken. Zo werken we samen aan een eerlijke en noodzakelijke energietransitie.

Klik op de afbeelding om het artikel te lezen

De nieuwe visie voor het Stadspark

Hoe maken we het Stadspark nog mooier? Veel natuur, minder auto’s en toffe ideeën van Groningers! Zoals misschien wel een stadsstrand, een publieke dansvloer, een openluchtbioscoop en een moestuin. Wat is jouw favoriete idee?

Klik op de afbeelding om de video te bekijken

Groningen
 moet bouw energiezuinige woningen bevorderen

We moeten duurzamer bouwen om energie-armoede aan te pakken. Daarom diende PvdA raadslid Rik van Niejenhuis samen met GroenLinks Groningen en D66 Groningen een initiatiefvoorstel in om energiezuinige bouw te bevorderen onze gemeente. Zo bouwen we aan een betaalbaar en duurzaam Groningen.

Klik of de afbeelding om het artikel te lezen

Vacature penningmeester

Ons afdelingsbestuur is opzoek naar een nieuwe penningmeester! De taken worden nu tijdelijk door de Marloes Meurs overgenomen. Interesse? Op de eerstvolgende ALV op 14 oktober zullen we een nieuwe penningmeester benoemen. Geïnteresseerden kunnen een bericht sturen naar Haije Wind op [email protected]

Nieuwsbrief

Geen lid van de PvdA afdeling Groningen en toch op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

En volg ons op onze socials