4 april 2015

Aan het werk voor MBO’ers

De PvdA-fractie organiseert op donderdagavond 16 april een conferentie ‘Aan het werk voor MBO’ers’. In de studentenstad Groningen gaat veel aandacht uit naar studenten van de Rijksuniversiteit en de Hanzehogeschool. Als het gaat om kansen op de arbeidsmarkt, verdienen juist jongeren op het MBO meer aandacht van de gemeente.

Hoe kunnen we zorgen voor meer stageplaatsen en werkleerplaatsen voor jongeren? Hoe stellen we iedere jongere in deze stad in staat een diploma te halen? Wat zijn de gevolgen van het verdwijnen van banen in de automatisering en de zorg? Hoe kunnen we zorgen voor meer werk en biedt Duitsland een oplossing?

Over deze onderwerpen gaat de PvdA in gesprek met Wim Moes, voorzitter van het college van bestuur van ROC het Alfa college; Wim van de Pol, lid van het college van bestuur van ROC het Noorderpoort; Hans van der Molen, voorzitter van het Ondernemerstrefpunt Groningen; Baps Snijdewind, namens FNV Noord.

Het doel van deze avond is zicht te krijgen op de kansen en belemmeringen voor jongeren op MBO-niveau, wat moet resulteren in een actieplan ‘Aan het werk voor MBO’ers’.

De PvdA-fractie nodigt iedereen die geïnteresseerd is, leden en niet-leden, uit om deel te nemen aan de conferentie.

Wanneer: Donderdag 16 april 2015
Plaats:      Haddingestraat 10, Groningen