6 februari 2019

Coalitieakkoord: rood, groen en 2 wethouders

De PvdA is blij met het nieuwe coalitieakkoord dat vandaag werd gepresenteerd. Met twee wethouders, Roeland van der Schaaf en Carine Bloemhoff in een links-progressief college, zetten we de strijd tegen de tweedeling voort. Op naar een armoedevrije generatie!

De PvdA ziet veel van het verkiezingsprogramma terug in het coalitieakkoord. ‘Het akkoord ademt PvdA. Meer banen, meer en betere begeleiding naar werk: 500 extra mensen uit de uitkering’, somt Carine Bloemhoff op. ‘Ook komt er de zo door ons gewenste basisbaan: goed en nuttig werk voor mensen die nu niet aan de slag komen.’

De coalitie gaat ook verder met de wijkvernieuwing, onder andere in Selwerd. ‘We zetten in op betaalbare woningen in een fijne, groene en gezonde omgeving’, aldus Roeland van der Schaaf. ‘We willen gemengde en veilige wijken en dorpen, waar kinderen om de hoek naar goede scholen en schoolgebouwen kunnen’, vult Bloemhoff aan.

Twee wethouders

De mens staat centraal in dit coalitieakkoord. Met twee wethouders gaan we werken aan een groen, gezond en gelukkig Groningen.

Carine Bloemhoff is onze kersverse wethouder. Zij heeft straks de volgende portefeuille: Onderwijs, Werk & Participatie, Arbeidsmarktbeleid, Accommodatiebeleid, Wijkwethouder Oude Wijken.

Roeland van der Schaaf wordt voor de derde keer wethouder. Zijn portefeuilles worden
Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen, Wijkvernieuwing, Versterking & Herstel, Grondzaken, Maatschappelijk Vastgoed, Revitalisering stadhuis, Wijkwethouder Centrum.