Nieuwsbrief mei 2022

27 mei 2022

🌹 Ledengesprek – 3 juni

Ledengesprek met Attje Kuiken en Esther-Mirjam Sent
Nederland is toe aan een andere en eerlijkere koers. Samen kunnen we vooruitgang afdwingen en de groeiende ongelijkheid, de verwoesting van onze planeet en de verdeeldheid in onze samenleving een halt toeroepen. Met wie werken we daarvoor samen en hoe geven we deze samenwerking vorm?

Op vrijdag 3 juni gaat partijvoorzitter Esther-Mirjam Sent daarover in gesprek met onze nieuwe landelijke fractievoorzitter Attje Kuiken. De bijeenkomst zal ook live te volgen zijn. Om daarvan een herinnering te ontvangen met een link naar de livestream kan je je ook aanmelden door hieronder op de afbeelding te klikken.

Wat: Ledengesprek over linkse samenwerking
Waar: Energy Barn, Zernikelaan 17 in Groningen.
Wanneer: Vrijdag 3 juni van 17:00 tot 18:30 uur.

Wil jij meedoen aan dit ledengesprek? Klik dan op de onderstaande afbeelding om je aan te melden. 👇

🌹 Buurtactie Selwerd

Deze weken gaan we langs de deuren met een buurtonderzoek over de hoge energierekening, waardoor mensen moeilijk rond kunnen komen.

Woon jij in Selwerd? Vul onze vragenlijst in en vind handige links om jouw energierekening te verlagen. Ook vind je een gratis energiecoach, cadeaubon en energietoeslag waar je mogelijk recht op hebt.
👉 https://groningen.pvda.nl/buurtonderzoek

Op 4 juni staat onze PvdA-fractie van 11:00 tot 14:00 bij winkelcentrum Selwerd om in verder met mensen in gesprek te gaan. Woon jij in de buurt, kom langs!

🌹 Algemene ledenvergadering

ALV – 16 juni 2022
Met de feestelijke ALV op 16 juni nemen we afscheid nemen van Roeland als wethouder, Krista, Jan Pieter, Diederik, Maarten als raadslid en Rico als bestuurslid. Het wordt een korte ALV en vooral veel gezelligheid en een gelegenheid om deze bijzonder verdienstelijke leden te spreken en te bedanken. De aanvang is 20.00 uur op Ons Pand aan de Haddingestraat 10. Hopelijk zien we je daar!

🌹 Extra ALV over coalitieakkoord

In de coalitieonderhandelingen wordt er op dit moment hard gewerkt aan een coalitieakkoord. Zodra er een akkoord ligt, wordt deze uiteraard met jullie gedeeld in de ALV. Het is nog niet bekend wanneer dit precies plaats zal vinden. Mogelijk zal de ALV op of kort na 9 juni gepland worden. Hierover ontvangen jullie nog een extra uitnodiging zodra de datum bekend is.

🌹Nieuws uit Groningen

Bevrijdingsfestival
Bevrijdingsfestival Groningen moet volgend jaar weer gratis worden voor iedereen, waarbij de charme en ziel weer terugkomen in het festival.
Op initiatief van PvdA-fractievoorzitter Julian Bushoff werd daarvoor de raadsbrede motie unaniem aangenomen in de Groningse raad.

Bekijk de video hier 👇

🌹
Dag van de Arbeid

🛠🎉 Op 1 mei vierden we de Dag van de Arbeid.

🤔 Maar waar staat 1 mei eigenlijk voor en waarom is het belangrijk?

🎥 We leggen het uit in 1 minuut!

Bekijk de video hier 👇

👏🎉 Ons nieuwe team

Onze nieuwe raadsleden en fractievolgers zijn officieel geïnstalleerd in de Groningse gemeenteraad. 🤩 Met deze enthousiaste club gaan we aan de slag voor een sociaal en duurzaam Groningen met gelijke kansen voor iedereen. 🌹💪

Onze nieuwe mediastagiaire

🎓Sinds kort zijn wij een erkend leerbedrijf voor het MBO. Leonore is onze eerste mediastagiaire.
🌹Ze is al langer lid dus niemand beter om ons team te ondersteunen!
🧐Tot de zomer gaan we samen bezig met toffe nieuwe ideeën, houd dus onze sociale media in de gaten.

Inzamelingsactie voor
Oekraïne

Een succesvolle inzamelingsactie voor Oekraïne 💙

Op 5 plekken in het land zamelden we essentiële producten in met de hulp van vele vrijwilligers en donateurs. In Groningen alleen al 32 verhuisdozen vol!

Bedankt iedereen voor jullie hulp en de vele donaties! 🌹💪🏼 🇺🇦

🌹 PvdA Ombudsteam – 4 juni

Heb je problemen waar je geen oplossing voor weet? Is er onvoldoende gehoor voor je vragen of problemen? Ondersteuning nodig in de communicatie met de gemeente of andere instantie? Wij helpen je zonodig contact te leggen met de gemeente, de woningbouw organisatie of een andere instantie.

Het Ombudsteam van de Partij van de Arbeid in Groningen denkt graag met je mee. We kunnen je of op weg helpen of anderszins ondersteunen een oplossing te vinden. De hulp van het Ombudsteam is voor iedereen, gratis en niet alleen voor PvdA-leden. Uiteraard wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld.

Ons spreekuur is iedere eerste zaterdag van de maand van 11.00 tot 13.00 uur in ons Pand aan de Haddingestraat 10 in Groningen. Ons telefoonnummer is 06-57282818.

Met vriendelijke groet,
PvdA Ombudsteam