11 oktober 2022

Nieuwsbrief oktober 2022

🌹Welkom bij de nieuwsbrief van oktober!
🌹 Crisispakket koopkracht en energie

Steeds meer Groningers komen in de problemen door een torenhoge energierekening en peperdure boodschappen. Actie is nu nodig!

De PvdA-fractie heeft daarom concrete voorstellen gedaan die dit jaar nog het verschil kunnen maken en helpen voorkomen dat mensen in de schulden of kou terecht komen.

Komende woensdag bespreken we in de raad het crisispakket koopkracht en energie.

Klik hier voor meer informatie op onze website en bekijk de oproep van fractievoorzitter Julian Bushoff.👇

🌹 Dudok aan het Diep

😍 Prachtige plaatjes van Dudok aan het Diep.

PvdA-wethouder Rik van Niejenhuis wil de openbare ruimte herwinnen en de Diepenring nog aantrekkelijker maken. Met veel bomen 🌳, plek om elkaar te ontmoeten 👯‍♀️ en te genieten van een prachtig nieuw stuk Groningen.

🌹❤️👇

🌹 Studenten voor Energietoeslag
 💪 Studenten verdienen net als andere groepen met een laag inkomen energietoeslag.

Het kabinet zet studenten in de kou. Daarom kwamen we in actie!

Rijk compenseer ook studenten voor de torenhoge energieprijzen.

🎥👇

🌹 Herdenking voormalig Nederlands-Indië
“Mensen die toen nog in de jappenkampen zaten, tellen niet meer mee. Zo voelt het”, aldus Leo, vader van ons raadslid Els van der Weele.

Els haar voorstel om ook in Groningen het einde van WO2 op 15/08 en alle slachtoffers in voormalig NL-Indië te herdenken is unaniem aangenomen👇

🌹 Maidenspeech Joren van Veen
PvdA raadslid Joren van Veen hield vorige week zijn maidenspeech, zijn eerste debat in breng in de gemeenteraad ging over een de noodzaak van een eerlijke energietransitie.

“Deze zomer met extreem weer overal ter wereld maakte ons pijnlijk duidelijk dat we geen eerlijke energietransitie hebben.

Laat dit een laatste waarschuwing zijn om het tij te keren”👇

🌹 Nieuwe bestuursleden gezocht
Het bestuur van de PvdA Groningen zoekt nieuwe bestuursleden. Wil jij je sociaaldemocratische hart bestuurlijk laten spreken? Wil jij meedenken, meehelpen en meebeslissen in ons afdelingsbestuur, kom dan een keer gezellig een vergadering op de eerste dinsdagavond van de maand bijwonen om te kijken of het bij je past.

Neem contact op via [email protected] of

06-53291398 (Sietce Wierda).

🌹 Nieuweledenavond

Speciaal voor nieuwe leden die afgelopen jaar zijn lid geworden houden we donderdag 27 oktober een nieuweledenavond!  We nodigen enkele raadsleden, bestuursleden uit die vertellen over hun rol, maken je wegwijs door ons mooie Pand én de vereniging en we maken er natuurlijk een gezellige avond van.

Donderdag 27 oktober, 19.30 uur inloop, 20.00 uur start van programma.

🌹 Maandelijkse borrel
Voor de gezelligheid en om alle contacten binnen de PvdA-afdeling Groningen warm te houden, gaan we een maandelijkse borrel organiseren op de derde donderdag van de maand vanaf 20.00 uur. Gezellig om bij te praten en leuk om te sparren over nieuwe activiteiten, politieke ideeën en oplossingen.
🌹 Enquête bestuur
Als bestuur van deze prachtige afdeling denken wij veel na over hoe wij graag zouden zien dat de afdeling eruit ziet. Maar uiteindelijk is onze afdeling er voor iedereen, voor en door de leden. Dus des te belangrijker is het om jouw input te krijgen in hoe jij de afdeling voor je ziet, wat er beter kan, hoe jij je lidmaatschap graag zou willen invullen.

Wij hopen dat ook dat jij ons hierbij kan helpen door het, geheel anoniem, invullen dan deze enquête 👇

Wil je op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Volg ons dan ook op Facebook, Twitter en Instagram
PvdA Groningen
PvdA 050